Mogyoróvajas keksz rizslisztből (gluténmentes)

Régóta tervben volt, hogy kipróbálom a rizslisztet, de folyton halogattam; féltem tőle, hogy nem fogom tudni elérni vele a kívánt eredményt.
Végre rászántam magam, bár korábban tettem volna! Első próbálkozásként ezeket a kekszeket sütöttem belőle, és mivel elképesztően finomak lettek, máris csomó megvalósításra váró, rizslisztes ötlet jutott eszembe.


Hozzávalók 26 darab kekszhez:
200 g rizsliszt
200 g mogyoróvaj (szerintem a darabos a legjobb hozzá)
100 g vaj
2 csapott ek. barna cukor
2 egész tojás
2 csapott mk. sütőpor
1 csipet só






A vajat felolvasztom,






elegyítem a mogyoróvajjal.






A tojásokat villával felverem.






Azt,






valamint a barna cukrot, és a sót is hozzáadom a kétféle vajhoz.






A rizslisztet egy keverőtálban elkeverem a sütőporral,






majd ráöntöm a tojásos-mogyoróvajas keveréket.






Egy fakanál segítségével egyneművé dolgozom.
A tészta könnyen kialakul, szépen el is válik az edény falától.





Diónyi golyókat formálok a masszából, ezeket sütőpapírral bélelt tepsire helyezem. Kissé ellapogatom, villával mintázom, végül 170 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütöm őket.




Egy pohár tej, vagy egy finom joghurt kíséretében kitűnő reggelialany!