Kókuszgolyó zabpehelyből

Muszáj komolyabban vennem a búzaallergiámat. Mostanában sokat csaltam, és nem voltam jól. Szóval ismerkedek a gluténmentes étrenddel, bár szerencsére én egyedül a fent említett gabonát vagyok kénytelen elkerülni.
Első szárnypróbálgatásom eredménye ez a kókuszgolyó, ami szerintem isteni lett.
A recept:


Hozzávalók 25 darab diónyi golyóhoz:
250 g darált zabpehely
3 dl meggybefőttlé (vagy ugyanennyi tej)
1-1 szem meggy(befőtt) a golyók közepébe
50 g holland kakaópor

a "bevonathoz":
kókuszreszelék






A darált zabpelyhet a kakaóporral elegyítem.






A meggybefőttről leöntöm a levet,





amit alaposan eldolgozok a kakaós keverékkel először kanállal, majd kézzel.
Extra ragacsos, de formálható állagot kapok.





A masszából nedves kézzel diónyi adagokat csípek, kissé ellapogatom, közepükbe egy szem meggyet teszek, majd összecsípem, golyóvá görgetem őket.






Minden egyes gömböt kókuszreszelékbe forgatok.







Amint elkészültek a kókuszgolyók, gyakorlatilag rögtön fogyaszthatók, de akkor a legfinomabbak, ha néhány órát, esetleg egy éjszakát hűtőszekrényben pihentek.