Paradicsomszósz főtt karajszeletekkel, főtt burgonyával

Ez aztán az igazi, hamisíthatatlan menzakaja!
Leginkább egy kiadós húsleves után adja magát ez az étel, mikor megmarad jó sok leveshús.
Én azonban nagyon ritkán készítek levest, húslevest pláne, ezért én most külön főztem meg a hússzeleteket, mit sem rontva így a végeredményen.


Hozzávalók 2 főre
a paradicsomszószhoz:
500 ml passzírozott paradicsom
400 ml víz
4 ek. olívaolaj
3 ek. finomliszt
5 tk. barna cukor
1 késhegynyi őrölt fekete bors
1 mk. vegeta
ízlés szerint só

a húshoz:
2 szelet karaj
1 ek. vegeta
1 mk. só
víz

a krumplihoz:
3 db nagyobb burgonya
1 ek. só
víz






A burgonyákat meghámozom, megmosom, felkockázom, sós vízben puhára főzöm.











A hússzeleteket megmosom, vegetás, sós vízben ezeket is puhára főzöm.






A paradicsomszószhoz az olajat felhevítem,






rászórom a lisztet,






és folyamatos keverés mellett aranybarna rántást készítek.






A passzírozott paradicsomot és a vizet elkeverem,





majd ezt - habverő segítségével, továbbra is folytonos keverés mellett - több részletben öntöm a rántásra. Hozzáadom a barna cukrot,






valamint a sót, a borsot és a vegetát, elegyítem.
Amint felforr, készen is van.






A paradicsommártást a főtt burgonyával és a főtt hússzeletekkel tálalom.