Kukoricapalacsinta

Réges-régen, egyik karácsonykor sütöttem ilyen palacsintákat, akkor kacsasült mellett foglaltak helyet az ünnepi asztalon.
Most - teljesen ráunva a klasszikus köretekre -  újra elkészítettem őket a sajtos csirkemelles ebédünk kísérőjeként.
Amennyire egyszerű összedobni, annyira mennyei!



Hozzávalók 8 darab palacsintához:
200 g csemegekukorica
50 g liszt
2 egész tojás
2 gerezd fokhagyma
1 mokkáskanál só (+1 csipet só a tojásfehérjéhez)
1 késhegynyi őrölt bors
1 csipet vegeta (elhagyható)
1 csapott mk. sütőpor
kis darab vaj a sütéshez (körülbelül 15 g)

díszítéshez:
tejföl, néhány szem csemegekukorica







A tojásokat szétválasztom, a fehérjéből 1 csipet só hozzáadásával kemény habot verek.






A kukoricát, a fokhagymát, valamint a tojássárgáját






aprítógépben pépesítem.






Ezt egy keverőtálba szedem, meghintem sóval, borssal, vegetával.






Rászitálom a liszt felét, illetve a sütőport. Elkeverem,






majd óvatos mozdulatokkal (vigyázva, nehogy összetörjön) beledolgozom a hab felét.






A liszt második fele következik,






végül a maradék tojásfehérjehab.






Egy serpenyőben felhevítem a vajat,





erre evőkanálnyi halmokat helyezek a masszából, melyeket picit ellapogatok.
5 perc közepes láng felett való sütés után átfordítom,





és további 3 perc alatt készre sütöm őket.
Ezt a folyamatot értelemszerűen addig folytatom, míg az összes "tészta" el nem fogy.







Kevés tejföllel, néhány szem kukoricával díszítve tálalom a palacsintákat.