Az én marhapörköltem

A marhapörkölt elkészítésére is igaz, hogy ahány ház, annyi szokás. Találkozhatunk vörösboros, paprika és paradicsom nélküli, sütőben sült, de még víz nélküli változattal is.
Én így készítem magunknak, nekünk ez a favorit marhapöri-recept:


Hozzávalók 2 főre:
350 g marha gulyáshús
fél zöldpaprika
fél paradicsom
1 nagyobb fej vöröshagyma
1 nagyobb gerezd fokhagyma
1 csapott ek. liba-, vagy kacsazsír
1 púpozott ek. fűszerpaprika
ízlés szerint só
1 késhegynyi őrölt bors
1 tk. vegeta
1 mk. Piros Arany
víz






A marhahúst megmosom, közepes méretű kockákra darabolom.






A zöldségeket is megtisztítom, előkészítem.






A vöröshagymát finomra vágom, és a felhevített zsíron dinsztelni kezdem.






Amikor a hagyma üvegessé válik, ráteszem a húskockákat, így pirítom tovább.






Mikor a hús mindenhol kifehéredett,






sózom, rászórom a fűszerpaprikát,






néhányszor átforgatom,






majd felöntöm 2 dl vízzel. Alacsony lángon forralom 5 percig.






A zöldpaprikát és a paradicsomot kisebb darabokra vágom,





és a pörkölthöz adom. A fokhagymát is beletöröm, vagy belereszelem.
Ezen a ponton még 1 dl vizet öntök rá.





Meghintem az őrölt borssal, vegetával, hozzáadom a Piros Aranyat. Amennyiben szükséges, még sózom.

 



Végig alacsony láng felett főzöm, fedő nélkül. 15-20 percenként megkeverem, 1-1,5 dl vizet öntök rá. Amikor a húst már puhának érzem, és a szaft mennyiségét is megfelelőnek találom, elkészült a pörkölt (nekem 2 órát vett igénybe). Ha még túl sok lé van alatta, elforralok belőle.



Pirított tarhonyával tálalom a marhapörköltet.