Padlizsánkrém, ahogy mi szeretjük

A napokban készítettem el ezt a krémet vacsira. Annyira hiányzott már, nagyon régen ettem utoljára. Már amikor kivettem a sütőből a zöldséget, alig bírtam megállni, hogy ne egyem meg magában, olyan csodálatos illata volt. Én a lila hagymás-fokhagymás-majonézes-pici citromleves változat mellett tettem le a voksom, illetve most egy pici tökmagolajjal is gazdagítottam; mennyei lett.


Hozzávalók 1 tálkányi krémhez:
1 db padlizsán
1 ek. majonéz
1 kisebb gerezd fokhagyma
fél fej lila hagyma
1 vékony szál újhagyma
2 tk. tökmagolaj (vagy olívaolaj)
1 tk. citromlé
1 csipet só
1 csipet őrölt bors






A hagymákat meghámozom, megmosom, nagyobb darabokra vágom.





A padlizsán két oldalán egy-egy mélyebb, hosszanti metszést ejtek az aljáig.






Sütőpapírral bélelt tepsiben 190 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöm.






Miután megsült, még forrón, óvatosan a papírral együtt kiemelem a sütőlemezről, és becsomagolom.





Egy konyharuhával is betakarom, hogy saját gőzétől még puhuljon.
15 percen át így pihentetem.






Ezután a szár alatt vízszintesen picit bevágom,






és a héjat könnyedén eltávolítom.






A padlizsán húsát feldarabolom,





majd a háromféle hagymával együtt aprítógépben pépesítem.
A padlizsánnak nem tesz jót, ha fémmel érintkezik, mert bebarnul, de ettől most eltekintettem.






A zöldségpépet egy keverőtálba öntöm,






hozzáadom a citromlevet, a sót, az őrölt borsot,






a tökmagolajat,






végül a majonézzel krémesre keverem.







2-3 óra hűtés után jól belakmározok belőle 😊.