Nagyon sajtos, extra gyors kifli

Ha nincs jókedvem, a legtutibb megoldást mindig a konyhában találom. Tegnap is egy ilyen, kevésbé vidám napom volt, ezért délután úgy döntöttem, a depresszív hangulat uralmának megdöntésére sütök valami finomat.
Korábban említettem már, hogy a kelt tészta nálam a favorit, de élesztő hiányában most csak sütőporos változat jöhetett szóba. "Mi van itthon? Sajt, vaj, liszt... óóó, ebből kifli lesz", és már gyúrtam is (képzeljétek, grammra pont annyi lisztem volt csak, amennyit a tészta felvett 😃).


Hozzávalók 8 db kiflihez:
400 g finomliszt
100 g vaj
70 g kacsazsír
200 g natúr joghurt
100 g reszelt füstölt sajt
1 tk. só
2 csapott mk. sütőpor

tetejükre:
1 db tojás
100 g reszelt füstölt sajt







A vajat és a zsírt felolvasztom, langyosra hűtöm.






A lisztet, a sót, a sütőport, valamint a joghurtot egy keverőtálba teszem,






majd hozzáadom a kihűlt zsiradékot.






Egynemű tésztává gyúrom.






Lisztezett felületre borítom, 1 cm vastagra nyújtom,






és nyolc cikkre vágom.






Minden háromszögre reszelt sajtot teszek,






majd ezeket - a szélesebb oldaluk felől indulva - kiflivé sodrom.






A kifliket sütőpapírral bélelt tepsire helyezem,






felszínüket megkenem felvert tojással, megszórom reszelt sajttal, és 190 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt pirosra sütöm őket.





Nagyon javaslom, hogy várjátok meg, míg kihűlnek, különben úgy jártok, mint én, aki melegen benyomott hármat, majd fél éjszaka ébren vergődött 😂.