Hagymás-tejszínes rétegzett krumpli

Ezer éve írtam le ezt a receptet egy weboldalról, már azt sem tudom, honnan, ahogy azt sem, miért nem sütöttem meg még sosem.
Hétvégén a kezem ügyébe akadt a recept, gondoltam, egynek jó lesz a heti menüsorban.
De ez az étel sokkal több annál, mint hogy egy legyen a sok közül, mert valami mennyei! Egyszerűen nem lehet abbahagyni!



Hozzávalók 2 főre (köretként 3-4 főre):
500 g burgonya
3 jókora fej vöröshagyma
3 szelet sajt (vagy ízlés szerint reszelt sajt)
4 dkg olvasztott vaj
1 dl habtejszín
2 csipet só rétegenként
1 késhegynyi őrölt bors rétegenként
1 csipet őrölt szerecsendió rétegenként
1 mk. zsiradék a sütőtál kikenéséhez







A krumplit és a hagymát meghámozom, megmosom,






mindkettőt a képen látható vastagságúra karikázom.






Egy jénai tálat kikenek kacsazsírral,






és a krumplikarikák, majd a hagymakarikák felét leterítem rá.








Meghintem a fűszerekkel,






ezután meglocsolom az olvasztott vajjal,







betakarom a sajtszeletekkel.





Újabb krumpli-, illetve hagymaréteg következik, majd ismét só, őrölt bors, szerecsendió. Itt, a második rétegnél a krumplira szórom a fűszereket.
Meglocsolom a habtejszínnel,





végül 200 fokra előmelegített sütőben 60 percig fólia alatt, majd újabb 10 perc alatt - már fólia nélkül - pirosra sütöm.






Rövid hűtés után tálalom.