Maradékmentő rizsgolyók

Ne kérdezzétek, hogyan történt, de teljesen elszámolva magam, dupla adag rizst főztem köretként. Megenni már nem tudtuk, és mivel a lehető legminimálisabb ételt szoktam kidobni (gyakorlatilag semmit), összedolgoztam ezt-azt, amiből végül egészen fantasztikus dolog sült ki, ezek a ropogós rizsgolyók.


Hozzávalók 18 darab rizsgolyóhoz:
350 g főtt rizs
100 g csirkemellsonka ledarálva
1 szál újhagyma
2 db tojás
1 púpozott ek. zsemlemorzsa (+ 1 tálkányi morzsa a golyók forgatásához)
1 ek. liszt
1 késhegynyi őrölt bors
2 csipet só
1 mk. vegeta
olívaolaj a kenéshez






Az újhagymát megtisztítom, felaprítom,












majd az összes többi hozzávalóval együtt egy keverőtálba teszem,






azokból egynemű masszát gyúrok.






Nedves kézzel pingponglabda nagyságú golyókat formálok,






melyek mindegyikét zsemlemorzsába forgatom.





Sütőpapírral bélelt tepsiben, felszínüket kevés olívaolajjal megkenve, 190 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt aranybarnára sütöm őket.






A rizsgolyókhoz tonhalfasírtokat sütöttem, de szerintem kiválóan megállják a helyüket sült húsok, saláták mellett köretként, akár összejövetelek parti ételeként egy-egy mártogatós kíséretében is.