Krémes, tejszínes spenótfőzelék

Ilyenformán még nem készítettem spenótot, pici tejjel, pici liszttel sűrítettem csupán. Most viszont volt itthon egy doboz tejszín, amivel nem volt más tervem, kipróbáltam hát, jól áll-e a spenótnak. Egészen őszinte leszek: soha többé nem főzöm másként :). Hihetetlen selymes, krémes lett az állaga, és szerintem a színe is csodálatos!


Hozzávalók 2 főre:
450 g mirelit spenótpüré
3 dkg vaj
1 gerezd fokhagyma
1 púpozott ek. liszt
2 dl tejszín
1 dl tej
2 csipet só
1 mk. vegeta
1 csipet őrölt bors






A kiolvasztott spenótpürét addig forralom gyakori keverés mellett, míg a folyadék elpárolog alóla.






A vajat felhevítem,






rászórom a lisztet,






állandó keverés mellett világos rántást készítek.





A zsemleszínű rántáshoz fokhagymanyomó segítségével hozzáadom a fokhagymát, néhányszor átforgatom, épp csak annyira, hogy átforrósodjon, illatozzon.






Ráöntöm a spenótot, összeforgatom,






majd hozzáadom a tejet, a tejszínt, valamint a fűszereket.






Kézi habverővel gyakran átkeverve addig forralom, míg néhányat "buggyan".






Fasírttal, főtt tojással, hamburgerpogácsával, vagy bármilyen egyéb feltéttel tálalom a főzeléket.