Zabpalacsinta

A búzát teljes valójában száműznöm kell az életemből, így próbálok minél többféle alternatívát kipróbálni, tökélyre fejleszteni, amennyire csak lehet. Legkézenfekvőbb megoldás erre a zabpehely, ebből mindig van itthon.
Ez esetben palacsintát sütöttem belőle, én személy szerint ugyanolyan ízűnek érzem, mint a "simát". Sütés közben nem ragad, nagyon szépen lehet vele dolgozni :).



Hozzávalók 15 darabhoz:
300 g darált zabpehely (zabpehelyliszt)
6 db tojás
4 tk. barna cukor
1 l tej
1 csipet só
1 kis darab vaj a sütéshez







A tojásokat felverem.






A zabpelyhet egy keverőtálba szórom a cukorral és a sóval együtt,






majd hozzáadom a tejet és a tojást is.






Egy kézi habverő segítségével alaposan kikeverem a tésztát.






A palacsintasütőt felhevítem (közepes hőfokot állítok be), ráteszem a vajat,






majd eloszlatom a sütő felületén.
Erre a műveletre később már nem lesz szükség.





A masszából egy merőkanálnyit a serpenyő közepére szedek úgy, hogy azt elemelem a tűzhelytől. Körkörös mozdulatokkal szétterítem a tésztát, majd visszateszem a tűzhelyre; 3 percig sütöm.




A 3 perc letelte után egy konyhai lapát segítségével óvatosan alányúlok, és egy hirtelen mozdulattal megfordítom.
További 2 perc sütés után egy tányérra borítom a palacsintát.
Ezt a műveleti sort folytatom egészen addig, míg az összes tésztát fel nem használtam.






Tetszőleges töltelékkel - most feketeribizli-lekvárral - töltöm, majd feltekerem őket.






Kakaós, vagy túrós töltelék esetén még egy fokkal növelhető az élmény, ha a feltekert palacsintákat néhány percre a sütőbe toljuk.