Tejfölös-virslis tészta zöldborsóval

Sokszor már én is teljesen tanácstalan vagyok, ami az ebédötleteket illeti. Ilyenkor előszeretettel nyúlok a tarsolyomba egy-egy régi, egyszerű recept után, ezek mindig kihúznak a pácból.
Ez a tésztaétel nagy kedvencünk; fantasztikusan finom, kevés hozzávalóból áll, és az elkészítése sem vesz sok időt igénybe.


Hozzávalók 4 főre
a pörkölthöz:
3 db baromfivirsli
150 g zöldborsó
1 fej vöröshagyma
2 bőven púpozott ek. tejföl
2 tk. fűszerpaprika
2 dl víz
ízlés szerint só
ízlés szerint bors
1-2 ek. olívaolaj


a tésztához:
300 g makaróni tészta
víz


a sűrítéshez:
1,5 dl víz
1 ek. étkezési keményítő (vagy liszt)






A vöröshagymát meghámozom, megmosom, felaprítom.





Egy serpenyőben felhevítem az olajat,





és a hagymát azon üvegesre dinsztelem.





Közben felkarikázom a virsliket,




majd a hagymához öntöm; 2-3 percig pirítom őket.
Meghintem sóval, borssal, fűszerpaprikával. Néhányszor átkeverem,





felöntöm a 2 dl vízzel, hozzáadom a zöldborsót is. Addig főzöm közepes láng felett, míg a borsó megpuhul: nagyjából 15 percig.






A keményítőt elegyítem a vízzel.





A pörkölt levéből 2-3 evőkanálnyit elkeverek benne,





majd belecsorgatom az ételbe, folytonos keverés mellett.






Utolsó lépésként beledolgozom a tejfölt, majd egy gyors újraforralás után elzárom alatta a hőt.






A tésztát sós vízben puhára főzöm.







Leszűröm,





majd a tejfölös alaphoz keverem.







Aki szeretné, megszórhatja reszelt sajttal, de szerintem anélkül is
nagyon finom, krémes, laktató étel.