Pudingos meggyszósz párolt rizzsel, borsos csirkemellkockákkal

A meggyszósz igazi "retro kaja". Szerintem mindenki szereti, mégis ahányan vagyunk, nagyjából annyiféleképpen készítjük.
Vessetek a pokol tüzére, de én befőttből szoktam főzni, mert számomra épp olyan édes a leve, amilyennek a szószt szeretném, és egyébként is... nekem valahogy az az íz tökéletes.


Hozzávalók 2 főre:
a szószhoz:
1 üveg meggybefőtt (töltősúly: 350 g)
1 tasak vaníliás pudingpor
2 dl hideg tej

a rizshez:
fél bögre basmati rizs
1 bögre víz
1 ek. olívaolaj
1 mk. só

a húshoz:
300 g csirkemell
1 mk. só
1 mk. vegeta (elhagyható)
1 késhegynyi őrölt bors
1 ek. olívaolaj






A meggyet a levével együtt főzni kezdem.






A tejet a pudingporral csomómentesre habarom,





majd mikor a meggylé felforrt, állandó keverés mellett hozzácsorgatom a szószhoz.
Addig forralom, míg egyet-kettőt "buggyan", majd elzárom alatta a hőt.






Az olívaolajat felhevítem,







rászórom a rizst. 1-2 percig, néhányszor átforgatva pirítom.





Felöntöm a vízzel, sózom, időnként átkeverve 10 percig főzöm.
Leveszem a tűzről, majd további 10 percen át fedő alatt pihentetem.






Az olívaolajat egy serpenyőben felhevítem.






A csirkemellet megtisztítom, megmosom, papírtörlővel leitatom róla a vizet.






Közepes méretű kockákra vágom,






egy tálkába helyezem, fűszerezem,






és a fűszerekkel alaposan összeforgatom őket.





Az olajon fehéredésig pirítom a húskockákat.
Egy szűrőkanál segítségével kiszedem őket a serpenyőből.






Nem marad más hátra, mint a tálalás: