Pikáns házi csirkemellsonka

Nagyon sokféle csirkemellsonkát kipróbáltunk már, ez az egyik kedvenc felvágottfélém. Ritka azonban igazán jót kifogni, némelyikről elképzelni sem tudom, hogy valaha is látott csirkét, mások pedig kifejezetten büdösek.
A házi változatnak azonban nincsen párja, szabadon fűszerezhetjük, és mivel magunk állítjuk elő, kétség nem férhet hozzá, hogy csak és kizárólag olyan összetevőkből áll majd, amiket mi magunk teszünk bele.
Én most így készítettem el:


Hozzávalók 1 kisebb rúd sonkához:
35 dkg csirkemell
1 gerezd fokhagyma
1 púpos mk. só
2-3 csipet őrölt bors
1 csapott mk. fűszerpaprika

a kenéshez:
1-2 ek. olívaolaj
2 tk. gyros fűszerkeverék
1 csipet só






A csirkemellet megtisztítom, megmosom, papírtörlőn leitatom róla a vizet.






Kisebb darabokra vágom,






majd aprítógépben, két részletben pépesítem.






A fokhagymát meghámozom,







fokhagymanyomóval a húsos masszához nyomom, vagy belereszelem.






A csirkemellet meghintem a fűszerekkel, és egy evőkanál segítségével






nagyon alaposan eldolgozom.





Folpack-ra helyezem a keveréket. Szorosan ráhajtom a fóliát alulról és felülről, majd a két oldalt lelógó rész segítségével formára hengergetem (úgy fest, akárcsak egy hatalmas szaloncukor :)).





Hogy ne tudjon belefolyni a víz, a biztonság kedvéért duplán fóliázom, a második réteg széleit csomózom.






Annyi hideg vízben, amennyi ellepi, fedő alatt felforralom.





Amikor már lobog a víz, a lángot a legalacsonyabbra állítom, így főzöm - továbbra is fedő alatt - 35 percen keresztül.






A főzési idő letelte után 15 percig jéghideg vízben hűtöm.






Az olajat a fűszerkeverékkel elegyítem.






A kihűlt sonkát kicsomagolom a fóliából,






és egy ecset segítségével minden oldalát gondosan bekenem a fűszeres olajjal.






Folpack, vagy alufólia alatt minimum két órán át hűtőszekrényben pihentetem,






ezután már szépen szeletelhető, fogyasztható a saját készítésű csirkemellsonka.