Pihe-puha gyümölcsös süti

Tulajdonképpen sosem voltam híve az ilyen-olyan bögrés, kevert és egyéb sütőporral készült sütik készítésének. Nem azért, mert nem szeretem, vagy nehéz lenne megalkotni őket, hanem mert én inkább a kelt tészták imádóinak táborát erősítem.
Most viszont adott volt többféle gyümölcs, így a hirtelen feltámadt süti sütési ingernek képtelen voltam ellenállni :).


Hozzávalók (a tepsim mérete: 34x24 cm):
400 g finomliszt
400 g natúr joghurt
4 db tojás
500 g gyümölcs keveréke (én cseresznyét, nektarint és epret használtam)
200 g porcukor
160 ml étolaj
15 g sütőpor
1 csipet só






A gyümölcsöket megmosom, feldarabolom,






a tojásokat szétválasztom.






A sárgáját a porcukorral





robotgéppel habosra keverem.






Hozzáadom az olajat és a joghurtot, tovább keverem.






Rászórom a lisztet, valamint a sütőport, és robotgép segítségével alaposan eldolgozom.






A fehérjét a csipet sóval kemény habbá verem,





majd nagyon óvatos mozdulatokkal, egy tortalapát segítségével a lisztes masszába forgatom.






A tepsit kibélelem sütőpapírral,






ráöntöm a tésztát, és szépen elsimítom.





Megszórom a gyümölcsökkel, azokat enyhén belenyomkodom a masszába.
180 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt elkészül a süti. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy valóban megsült-e.




Rövid hűtés után - amennyiben kibírjuk :) - tálalom.
Aki szeretné, porcukorral díszítheti a felszínét, de szerintem kár lenne elrontani ezt a csodás színpompát :).