Töltött kaliforniai paprika

Nagyon szeretem a kaliforniai paprikát, viszont eddig még a sütésével nem próbálkoztam. Ez volt az első kísérlet, és jelentem, igazán finom lett :).
A töltelék kiválóan átsült, a paprika pedig annak ellenére, hogy megpuhult, mégis roppanós maradt. Íme a recept:



Hozzávalók 2 főre:
2 db kaliforniai paprika
250 g darált pulykahús
1 db egész tojás
1 mk. vegeta
1 késhegynyi bors
1 mk. só

a párolt rizshez:
1 ek. olívaolaj
130 g rizs
1,5 bögre víz
1 mk. só

a joghurtos öntethez:
3 ek. natúr joghurt
100 g edami sajt
1 tojás sárgája
1 mk. vegeta






A darált húst egy tálba teszem.






Hozzáadom a tojást,






a vegetát, sózom, borsozom.






A sajtot lereszelem,






és az öntet többi hozzávalóival, a joghurttal, a tojás sárgájával, valamint a vegetával,






elkeverem.







Az olívaolajat felhevítem,






azon a rizst néhányszor átforgatom.






Meghintem sóval, ráöntöm a vizet, majd időnként megkeverve, 10 percig főzöm.
Ezt követően elzárom alatta a hőt, és fedő alatt további 10 percig pihentetem.
Langyosra hűtöm.






A kaliforniai paprikákat megmosom,






félbevágom,








száraikat, magházaikat eltávolítom.






Egy tepsit kibélelek sütőpapírral.






A húsos keveréket a rizzsel alaposan összedolgozom, majd a paprikákba töltöm.
A tepsire helyezem őket.





Tetejükre halmozom a joghurtos-sajtos masszát.
190 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sülnek a töltött paprikák.







Akár melegen, mikor még a sajt olyan istenien nyúlik, akár hidegen tálalva, ebéd mellett könnyed vacsoraként is fogyaszthatjuk.