Csirkemellkockák Budapest módra

Ez az étel szerintem annyira nem hétköznapi, és annyira mutatós, hogy simán ünnepi fogásnak is kínálhatnánk. Igaz, nem bélszínből és libamájból, hanem jóval pénztárcabarátabb alapanyagokból készítettem el, de így is fenséges végeredményt kaptam. 
(Érdekesség: a Budapest módra készült húsételeknek tulajdonképpen legkevésbé van közük fővárosunkhoz. Az eredeti ételt - ami borjú bélszínből, libamájraguval készült - egy hatvan évvel ezelőtti, brüsszeli világkiállításra alkották meg magyar szakácsok; nagy sikert arattak vele.)


Hozzávalók 4 főre:
300 g csirkemell
500 g csirkemáj
100 g zöldborsó (mirelit)
200 g konzerv gomba
1 db paradicsom
1 db zöldpaprika
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 tk. fűszerpaprika
1 tk. vegeta
1 csipet só a húsra + 2-3 mk. só raguba
2 csipet bors a húsra + 1 mk. bors a raguba
1 ek. libazsír
3 dl víz

a sűrítéshez:
1 dl hideg víz
2 tk. burgonyakeményítő (lisztre cserélhető)






A csirkemellet megtisztítom, megmosom,






közepes méretű kockákra vágom.





Egy serpenyőben felhevítem a libazsírt,






amin a húskockákat fehéredésig pirítom. Sózom, borsozom őket.






Amikor elkészültek, kiszedem őket egy tálkába.






A kétféle hagymát meghámozom, megmosom.
A vöröshagymát finomra vágom,






és a visszamaradt zsíron dinsztelni kezdem.





Amikor üvegessé vált, fokhagymanyomó segítségével rányomom a fokhagymát.
1-2 percig együtt pirítom őket.






A gombát leszűröm, és a






zöldborsóval együtt a hagymára öntöm.
Alaposan átkeverem.






Meghintem sóval, borssal, vegetával.
Felöntöm 3 dl vízzel, és nagyjából 5 percen át forralom.






Ekkor rászórom a fűszerpaprikát, ismét átkeverem.





A paradicsomot és a paprikát megtisztítom. Utóbbi magházát, szárát eltávolítom, felkockázom,






majd az ételhez adom őket.






Egy fedővel lefedve 10 percig hagyom főni.






Addig a csirkemájat is megmosom,






kockákra vágom,






és a csirkemellkockákkal együtt a raguba teszem.





Fedő alatt egész addig főzöm, míg a májkockák kifehérednek (körülbelül 15 perc).
Nagy finom, krémes marad a máj, kicsit sem keményedik meg.






A sűrítéshez a vizet a burgonyakeményítővel habverővel csomómentesre elegyítem.




Hogy egészen biztosan ne csomósodjon össze, a főzőléből 4-5 evőkanálnyit a habarásra merek. Ezt is elegyítem, majd állandó keverés mellett a raguba csorgatom.
Ekkor már csak újraforralom, és elzárom alatta a hőt.




Én most bulgurt készítettem mellé, de természetesen a köret abszolút szabadon választható.