Csirkemell falatok fokhagymaszósszal, párolt rizzsel

Őszintén bevallom, ezt az ételt most készítettem el először életemben. Ennek nincs igazán oka, csupán eddig valahogy nem jutott eszembe ilyesmit főzni. Többé viszont egész biztos, hogy nem fog feledésbe merülni, nekünk nagyon-nagyon ízlik.
Köretnek párolt rizst készítettem. Sikerült kiválasztani egy alsó kategóriás, basmatinak kikiáltott borzalmat; a képen is kivehető, hogy össze vannak tapadva a szemek, kérlek titeket, nézzétek el ezt most nekem...


Hozzávalók 3 főre
a húshoz:
350 g csirkemell
1 ek. étolaj
2 csipet só oldalanként
2 csipet bors oldalanként

a mártáshoz:
6 gerezd fokhagyma
3 púpozott ek. liszt
5 ek. étolaj
3 dl víz
fél tyúkhúsleves kocka
2 dl tej
1 mk. só
fél mk. bors
1 mk. vegeta

a rizshez:
1 bögre basmati rizs
2 bögre forró víz
1 mk. só
1 ek. olívaolaj






A csirkemellet megmosom, megtisztítom, papírtörlőn leitatom róla a vizet.






Hosszában és keresztben is elvágom.






A darabok mindkét oldalát sózom, borsozom.






Egy serpenyőben felhevítem az olajat,






azon a húsok mindkét oldalát fehéredésig pirítom.






Egy papírtörlővel borított tányérra szedem őket, egyelőre félreteszem.






Egy másik, magasabb falú serpenyőben szintén felhevítem az olajat (közepes láng felett),






ráteszem a lisztet,






fokhagymanyomóval rátöröm a fokhagymát, majd viszonylag gyors, állandó kavarás mellett






aranybarna rántást készítek.






3 dl vízben feloldom a fél húsleveskockát,





amit a rántásra öntök. Habverővel intenzíven, alaposan elkeverem. Ráöntöm a tejet, azzal is hasonlóképp járok el. Csomómentes, sűrű szószt kapok.






Meghintem sóval, borssal, vegetával, megvárom, míg felforr.




Akkor a csirkemelldarabokat a mártásba helyezem. Egyet így is forralok az ételen, majd elzárom alatta a hőt.






A körethez is felforrósítom az olajat,






ráöntöm a rizst, néhányszor átforgatom.






Sózom, majd ráöntöm a vizet. Időnként megkeverve 10 percig főzöm.






A főzési idő letelte után elzárom alatta a gázt, és fedő alatt további 10 percig pihentetem.






Utolsó lépésként tálalok: