Teljes kiőrlésű mini bagett

Többször kísérletezgettem már teljes kiőrlésű liszttel. Általában kudarcot vallottam, vagy esetleg ehető volt a végeredmény, de semmiképp sem tökéletes. Azt hiszem, mostanra elmondhatom, hogy olyan sok próbálkozás után, sikerült végre megalkotnom egy igazán puha, szerintem remek tésztát, amiből kedvünkre készíthetünk zsemlét, kenyeret, vagy ahogyan most én is tettem, bagettet.
(Méretüket tekintve 70-100 grammos egyedek születtek :).)



Hozzávalók 11 darabhoz:
500 g teljes kiőrlésű búzaliszt
1 tasak instant élesztő
1 csapott ek. só
0,3 dl olívaolaj
3 dl meleg, de nem forró víz
1 tk. barna cukor







Az élesztőt a vízzel és a cukorral elkeverem, 10 percre, konyharuhával letakarva, félreteszem.






A lisztet egy keverőtálba teszem, hozzáadom a sót,






kissé elkeverem, hogy majd az élesztős keverék ne érintkezzen közvetlenül a sóval.






Ezután ráöntöm az olívaolajat, végül a felfutott élesztős vizet,




és alaposan átdagasztom. Sokkal ragadósabb tésztára kell számítanunk, mint egy sima fehér lisztes változatnál, nem fog olyan szépen elválni az edény falától, és a kezünkről sem.
Konyharuhával letakarva 1 órán át kelesztem meleg helyen.






Amikor szépen megkelt,






lisztezett felületre borítom,






picit átgyúrom,





tetszőleges méretű darabokra vágom. Én először 6 részre osztottam a tésztát, de mivel túl nagyoknak találtam, végül egy kivételével megfeleztem őket.






A darabokból ovális kis bagetteket formálok,






majd sütőpapírral bélelt tepsire helyezem őket.
Felszínüket ecset segítségével vízzel lekenem.






Éles, benedvesített késsel bemetszem a tetejüket.
180 fokos sütőben 30 perc alatt készre sütöm őket.






Meg kell várni, míg teljesen kihűlnek, akkor lehet igazán jól szeletelni!