Ropogósra sült csirkecombok újhagymás kuszkusszal

A nagymamám elképesztően finom csirkecombokat tud sütni, nekem soha nem sikerült elérni azokat az ízeket. Nemrég Nála jártam, és megosztotta velem a titkot, miszerint először serpenyőben pirítja, és csak utána teszi tepsibe, majd sütőbe. Kipróbáltam, és hihetetlen boldogság kerített hatalmába, ugyanis a Mami sült húsának ízei, az ismerős illatok végre megjelentek a konyhánkban. Ezentúl csak így készítem majd :).



Hozzávalók 2 főre
a csirkesülthöz:
2 egész csirkecomb
1-1 csipet só oldalanként
1-1 csipet vegeta oldalanként
fél-fél csipet fokhagyma-granulátum oldalanként
2 ek. olívaolaj a csirke pirításához
néhány csepp olívaolaj a sütőtál kikenéséhez

a körethez:
20 dkg kuszkusz
2 dl forró víz
2 dkg vaj
1 vastagabb szál újhagyma
1 mk. só






A combokat megtisztítom, megmosom, papírtörlőn leitatom róluk a vizet.





Egy serpenyőben felhevítem az olívaolajat, és ráteszem a húsokat. Közepesnél semmiképp ne legyen magasabb a hőfok! Legyetek nagyon óvatosak, eléggé fröcsköl!






Fedő alatt (amit igazából csak pajzsként használok :) ) oldalanként 5-5 percig pirítom őket.






Egy jénai tálba néhány csepp olajat csepegtetek, elkenem,





majd rászedem a kissé megpirult húsokat, "fejjel lefelé".
Mindkét oldalukat sózom, meghintem vegetával, illetve fokhagyma-granulátummal.






Alufóliával letakarva, 180 fokos sütőben 50 percig sütöm.





Leveszem róla a fóliát, leöntöm a keletkezett szaft nagy részét. A combokat megfordítom, meglocsolom a tálban maradt lével, és további 10 percig, már fólia nélkül, 200 fokon pirítom a sütőben.






A kuszkuszt egy kis lábasba öntöm.






Hozzáadom a sót, és a vajat.






Leöntöm vízzel, egyszer elkeverem,






majd fedő alatt 5 percig állni hagyom, hogy gőzében megpuhuljon.






Ezután villával fellazítom.






Az újhagymát felkarikázom,






majd a puha kuszkuszhoz keverem.







A kuszkusz magában is fantasztikus szerintem, aromája a vajjal valami egészen különleges párost alkot. A csirkével kiegészülve nem is kívánhatnánk magunknak ennél tökéletesebb ebédet. Jó étvágyat!