"Háromhagymás" ananászos rizs

Ez az ananászos rizs már évek óta szerepel a repertoáromban, nagyon gyakran készítem. Igaz, hogy húsmentes, igaz, hogy inkább köretnek szánta őt az ég, de a sokféle íz, ami keletkezik benne, simán főétellé avanzsálja.
(Lila hagyma helyett újhagymával szoktam készíteni, de az éppen nem volt itthon.)


Hozzávalók 2 főre:
1 bögre rizs
2 bögre forró víz
1+1 mk. só (1 a rizshez, 1 a hagymára)
1+1 ek. olívaolaj (1 a rizshez, 1 a hagyma alá)
1 doboz ananász konzerv
fél fej lila hagyma
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
ízlés szerint bors
2 ek. szójaszósz
díszítésként szárított petrezselyem






Az olívaolajat felforrósítom, azon a rizst párszor átforgatom.





Sózom, ráöntöm a vizet, és néha átkeverve 10 percig főzöm.
Ezután elveszem alóla a hőt, és fedő alatt további 10 percig pihenni hagyom.






Egy serpenyőben ismét olívaolajat hevítek.






A háromféle hagymát meghámozom, megmosom.






A vörös- és lila hagymát felkockázom,






majd az olajon dinsztelni kezdem.







Mikor már üveges, fokhagymanyomóval rányomom a fokhagymagerezdeket.






1-2 percig együtt pirítom őket.






Sóval, borssal meghintem.






Az ananászról leöntöm a levet, majd kisebb darabokra vágom. Aki szeretné, hagyhatja eredeti formájában, én viszont így jobban szeretem.






A gyümölcskockákat a hagymákhoz adom, átforrósítom.





Az ananászos keveréket a rizsre borítom, meglocsolom szójaszósszal,  és alaposan elkeverem.






Szárított petrezselyemmel díszítve tálalom.