Egyszerű krumplis tészta fusillivel

Nagyon régóta nagyon nagy kedvencem a krumplis tészta, vicces, hogy pont vele kezdem életem első blogját. Megérdemli ezt a kiváltságot :).
Ez az ''Anyukám így nem eszi meg változat'', az Ő krumplis tészta receptjét bemutatom máskor.





 
Hozzávalók 2 főre:
40 dkg krumpli
25 dkg tészta
1 nagy fej vöröshagyma
1 dl olaj, vagy zsír
2-3 tk. őrölt fűszerpaprika  (púpos)
őrölt bors

aki szereti, vegeta




 


Egy nagyobb serpenyőben a felaprított vöröshagymát forró zsiradékban megpirítom, majd a tűzről lehúzva megszórom fűszerpaprikával.  






  





Hozzáadom a megpucolt, megmosott, darabokra vágott burgonyát.









Megsózom, megborsozom, szórok bele két nagy csipet vegetát, mert én nagyon szeretem. Annyi vízzel öntöm fel, amennyi nagyjából ellepi, de azért látom kikandikálni a krumplikockákat. Fedő alatt puhára párolom.












Amikor már puha a krumpli, leveszem a tűzhelyről, egy burgonyatörő segítségével nagyjából összetöröm. Aki szereti, egészen masszaszerű állagot is elérhet, mi a picit darabosabb változatot kedveljük.








Ezt követően nincs más dolgom, mint sós vízben kifőzni a tésztát. Én most teljes kiőrlésű fusillit használtam, de a tészta fajtája igazából teljesen mindegy. Lehet fodros nagykocka, lebbencs tészta, penne, fusilli, teljes kiőrlésű, vagy sem, ki mit szeret. 
Végső lépésként a kifőtt tésztát a krumplihoz keverem.











Magában, csemege uborkával, vagy almapaprikával tálalom.