Almás-mustáros csirkemell párolt rizzsel

Erre a receptre a GastroHobbi oldalán bukkantam. Sokáig szemeztem vele, de elkészíteni nem mertem. Valahogy nem tudtam elképzelni, hogy az alma és a mustár ízének találkozásából jó dolog születhet. Kár volt eddig várni, valami isteni lett az eredmény. 




Hozzávalók 2 főre
a húshoz:
40 dkg csirkemell
15 dkg reszelt sajt
3 gerezd fokhagyma
2 alma
3 tk. dijoni, 3 tk. ''sima'' mustár
2 ek. olívaolaj
fél tk. kakukkfű
ízlés szerint só és bors
vaj a tál kikenéséhez

a rizshez:
fél bögre basmati rizs
1 bögre forró víz
2 csipet só
1 csipet ételízesítő
1 ek. olaj



Az első lépés, hogy a kétféle mustárt elkeverem a reszelt fokhagymával, olívaolajjal, sóval, borssal, kakukkfűvel, majd félreteszem.
Aki szeretne, nyugodtan használhat csak egyféle mustárt, vagy akár magvasat, ez abszolút ízlés kérdése.



 A csirkemellet alaposan megmosom, papírtörlővel szárazra törlöm, majd kb. fél cm vastag szeletekre vágom.




  


 

A felszeletelt csirkemellet egy mélyebb tányérban, vagy kisebb tálban jó alaposan összeforgatom a korábban kikevert, majd félretett mustáros szósszal.

 





  


Egy jénai tálat, vagy bármilyen más tűzálló sütőedényt kivajazok,






 


 
majd a szószos hússzeleteket belesorakoztatom.




   

  
A két almát megmosom, félbevágom, csumáját kiveszem, felszeletelem vékonyabb szeletekre. Aki nem kedveli, az alma héját levághatja, mivel kiválóan megpuhul, így szinte észrevehetetlen az ételben, én nem bajlódok vele. Ráadásul szerintem a színe kifejezetten jól mutat.
A csirkemell szeletek tetejét beterítem az almával,



 

megszórom reszelt sajttal. Ez jelen esetben gouda, de természetesen bármilyen sajt kitűnően megfelelő. Amint ezzel a lépéssel is végeztem,

    
 

  
alufóliával lefedve, 180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréses fokozaton 35 perc alatt megsütöm. 
Ezután a fóliát óvatosan eltávolítom, és további 10 percre visszadugom a sütőbe, hogy a teteje aranybarnára piruljon.
Erre a 10 percre már alsó-felső sütésre állítom a sütőt.






Míg a hús sül, elkészítem a köretet, a párolt rizst.
Fél bögre basmati rizst kb. 1 ek. olajon éppen felforrósítok, párszor átforgatom, majd 1 bögre forró vízzel felöntöm. 2 csipet sóval, 1 csipet ételízesítővel, időnként megkeverve, percre pontosan 10 percig főzöm mérsékelt lángon.
 



A 10 perc letelte után lehet látni, hogy még picike folyadék van a rizsen. Semmi gond, leveszem a gázról, fedővel lefedem, gyönyörűen be fogja szívni a rizs a maradék vizet néhány perc alatt.






Végül tálalom :)